Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

Η μάχη των μηχανών αναζήτησης: Microsoft vs. Google


Η Microsoft ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τη News Corp του Rupert Murdoch, (πολυεθνική εφημερίδων και περιοδικών), με στόχο την αφαίρεση του ηλεκτρονικού ειδησεογραφικού περιεχομένου της εταιρείας μέσων ενημέρωσης από τη μηχανή αναζήτησης της Google, στήνοντας ένα σκηνικό πολέμου που θα μπορούσε να ρίξει μια αχτίδα φωτός στο οικονομικά σκοτεινό τοπίο της βιομηχανίας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Η ώθηση για την έναρξη διαλόγου προήλθε από τη News Corp, ιδιοκτήτριας εφημερίδων και περιοδικών, όπως η Wall Street Journal στις ΗΠΑ και η Sun στη Μ. Βρετανία, σύμφωνα με δηλώσεις ατόμου εκ των έσω στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN. Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι συνομιλίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους Financial Times πληροφορίες αναφέρουν ότι η Microsoft έχει προσεγγίσει και άλλους μεγάλους εκδότες, με στόχο να τους πείσει να καταργήσουν την πρόσβαση στο ειδησεογραφικό περιεχόμενο των μέσων που διευθύνουν από τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google.

πηγή:www.news247.gr

Η News Corp όπως και η Microsoft, στην οποία ανήκει η μηχανή αναζήτησης Bing, αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Έξαλλου, ένας από τους εκδότες που προσεγγίστηκε από τη Microsoft για τον ίδιο λόγο δήλωσε στο CNN ότι «μια τέτοια κίνηση πρόκειται να προσδώσει τεράστια αξία στο online περιεχόμενο αν οι εταιρείες που διαχειρίζονται τις μηχανές αναζήτησης είναι διατεθειμένες να μας πληρώνουν, προκειμένου το περιεχόμενο των websites να εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνο στα δικά τους αποτελέσματα online αναζήτησης. Το ξαφνικό ενδιαφέρον της Microsoft στην online ειδησεογραφία μόνο ως απόπειρα περιορισμού των διαδικτυακών συνόρων της Google μπορεί να ερμηνευθεί».

Πάντως, ως πιθανό σημάδι στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις η Google προσπάθησε να υποβαθμίσει τη σημασία του ηλεκτρονικού περιεχομένου περιοδικών και εφημερίδων. «Από οικονομικής άποψης η ειδησεογραφική ενημέρωση δε μας αποφέρει μεγάλα έσοδα» δήλωσε πρόσφατα ο διευθυντής της Google στη Μ. Βρετανία, Matt Brittin.

Εδώ και καιρό η News Corp του Rupert Murdoch ερευνά μοντέλα online πληρωμής για πρόσβαση στο περιεχόμενο των εφημερίδων του, κρατώντας παράλληλα σκληρή γραμμή εναντίον της Google, ακόμη και με απειλές για κατάθεση μηνύσεων για «κλοπή» περιεχομένου.

Από την άλλη πλευρά, η Microsoft, μετά την έναρξη λειτουργίας της Bing τον Ιούνιο, δείχνει να προσπαθεί απελπισμένα να πλησιάσει το ποσοστό των χρηστών της Google, έπειτα από πέντε χρόνια προετοιμασίας και εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα και οικονομικές απώλειες. Ο Steve Ballmer, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι διατεθειμένη να δαπανήσει μεγάλα ποσά για πολλά χρόνια, προκειμένου η μηχανή αναζήτησης Bing να ανταγωνιστεί σοβαρά την Google.

Δεν υπάρχουν σχόλια: