Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Σάββατο 29 Αυγούστου 2009

Το Παρίσι επαναλαμβάνει την αντίθεσή του στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.

O αρμόδιος υπουργός της Γαλλίας για τις ευρωπαϊκές υποθέσεις, Πιερ Λελούς, αναφέρθηκε χθες στην αντίθεση της χώρας του στην είσοδο της Τουρκίας στην Ευρώπη, διαβεβαιώνοντας ότι και άλλοι Ευρωπαίοι αντιτίθενται στην ένταξη αυτή, χωρίς όμως να τους κατονομάσει, ενώ πρότεινε μία επανεξέταση του ζητήματος, ώστε αποφευχθεί «μια ανοικτή κρίση».

«Επιθυμώ να είμαι απόλυτα σαφής για το ζήτημα αυτό, όπως θα είμαι και όταν επισκεφθώ την Άγκυρα. Είμαστε υπέρ της ακόμα πιο ισχυρής σχέσης μεταξύ της Τουρκίας και της Ευρώπης, αλλά είμαστε αντίθετοι στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.», δήλωσε ο Π. Λελούς, κατά τη διάρκεια των εργασιών της συνόδου των 180 Γάλλων πρέσβεων ανά τον κόσμο, που διεξάγεται στο Παρίσι.

Πριν την είσοδό του στην κυβέρνηση, τον Ιούνιο, ο Π. Λελούς ήταν υπέρμαχος της ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. Μετά την ανάληψη όμως των καθηκόντων του, παραδέχθηκε ότι «υπάρχει μία μόνο πολιτική», αυτή του προέδρου Νικολά Σαρκοζί, που αντιτίθεται στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.

Ο Λελούς τόνισε στην ομιλία του ότι η χώρα του επιθυμεί «να υπάρχει η Τουρκία στην Ευρώπη, αλλά όχι μέσα στην Ευρώπη». «Πολλοί από τους Ευρωπαίους συναδέλφους μου, μού έχουν πει ότι συμμερίζονται απολύτως τη γαλλική θέση, αλλά προτιμούν προς το παρόν να μην εκφραστούν», υποστήριξε.

Η Αθήνα τρίτη πιο βρώμικη πόλη της Ευρώπης

Η Αθήνα είναι, λέει, η τρίτη πιο βρώμικη πόλη στην Ευρώπη. Απορώ που δεν είναι η πρώτη.
Και πιστεύω ότι για την κατάντια αυτή
φταίνε προπάντων οι κάτοικοι της.

Εικόνα πρώτη: Πλατεία Μανώλη Ανδρόνικου, Νέα Ιωνία. Μια πλατεία που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσε να αποτελέσει ανάσα για τους κατοίκους της περιοχής. Ωστόσο αποτελεί «ναρκοπέδιο». Και όταν λέω «νάρκες» εννοώ τα περιττώματα των ζώων. Βγάζουν όσοι έχουν σκυλάκια, τα ζωάκια τους βόλτα, αυτά κάνουν τις ανάγκες τους αλλά κανείς δεν σκέφτεται ότι θα έπρεπε να έχουν μαζί τους, αν μη τι άλλο, μια σακούλα και ένα φτυαράκι ούτως ώστε να μαζεύουν τα περιττώματα.
Εικόνα δεύτερη. Οδός Πόντου, κοντά στην οδό Μιχαλακοπουλου. Περπατώντας την απάσταση των 600 - 700 μέτρων που χωρίζει τα γραφεία της εφημερίδας απο το πάρκινγκ που αφήνω το αμάξι μου μέτρησα δυο πεταμένα στρώματα, σακούλες με μπάζα, σκουπίδια κάθε είδους στο πεζοδρόμιο. Βρωμιά και δυσωδία παντού. Ίσως απο τους πιο βρώμικους δρόμους της Αθήνας.
Εικόνα τρίτη. Λεωφόρος Κηφισού. Στο αμέσως μπροστινό αυτοκίνητο, ένας οδηγός ανοίγει το παράθυρο του και πετάει, κα - νο - νι - κό - τα- τα, ένα μάτσο χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα στην άσφαλτο.
Εικόνα τέταρτη. Λεωφόρος Συγγρού. Κατά μήκος της ανόδου, απο την Αμφιθέας έως και το Φιξ, σε όλες ανεξαιρέτως τις κολώνες δεκάδες κακόγουστες, αντιαισθητικές, χαρτονένιες, διαφημιστικές αφίσες. Άλλες κουρελιασμένες, άλλες σκισμένες, άλλες ξεχασμένες εδώ και μήνες.
Εικόνα πέμπτη. Οδός Κολοκοτρώνη, πάλι στη Νέα Ιωνία. Είναι λίγο μετά τις 9 και μισή το βράδυ. To απορριμματοφόρο μόλις έχει περάσει. Μόλις. Εκείνη την στιγμή, μια κάτοικος της οδού κατεβαίνει με την παραγεμισμένη και πρόχειρα δεμένη σακούλα της και τη πετάει στον άδειο κάδο. Τα σκουπίδια της, που έχουν ξεχειλίσει στο μεταξύ, θα μείνουν για έναν 24ωρο σε αυτή τη θέση μέχρι να ξαναπεράσει το σκουπιδιάρικο.
Εικόνα έκτη. Οδός Μιχαλακοπουλου και Φειλιππίδου γωνία. Μέρα μεσημέρι. Έξω απο μικρό σούπερ μάρκετ γαλλικής πολυεθνικής στοίβα στο πεζοδρόμιο τα χρησιμοποιημένα χαρτόκουτα. Άλλα πεσμένα στο πεζοδρόμιο, άλλα τα παρασέρνουν περαστικοί...
Εικόνα έβδομη. Οδός Μιχαλακοπούλου και πάλι. Ανοίγω ένα μπλε κάδο - ανακύκλωσης. Μια ματιά αρκεί για να διαπιστώσω ότι πολλοί συμπολίτες μας χρησιμοποιούν αυτούς τους κάδους για να πετάνε κανονικά όλα τους τα σκουπίδια, ακόμα και τα μη ανακυκλώσιμα

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΝ ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Επιδημία θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων έχει πέσει στην χώρα μας. Μέσα στο 2009 κατά μέσο όρο, κάθε 3 μέρες έχουμε κι έναν εργάτη νεκρό. Σύνολο 53 εργάτες, Έλληνες και ξένοι, που πλήρωσαν με την ζωή τους την έλλειψη μέτρων ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
Τα εργατικά ατυχήματα δυστυχώς έμεναν και μένουν στην σκιά της δημοσιότητας, ξεχνιούνται ηθελημένα από τους φορείς και τους εργοδότες, με αποτέλεσμα κανείς να μην παίρνει μέτρα για την ασφάλεια όσων δουλεύουν σε πάρα πολλά έργα ανά χώρα.
Το τελευταίο 3ήμερο είχαμε ένα νεκρό στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, στην Λάρυμνα Φθιώτιδας, όπου τραυματίστηκαν ακόμα 3 εργάτες, ενώ ένας ακόμα μετανάστης από το Μπαγκλαντές καταπλακώθηκε από σκουπίδια σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στον Ασπρόπυργο κι ένας εργαζόμενος της ΔΕΗ τραυματίστηκε σοβαρά στον υποσταθμό υπερύψηλης τάσης στην Λάρυμνα.
Ειδικότερα η περίπτωση της ΛΑΡΚΟ αναδεικνύει τα αδιέξοδα και την απαξίωση της βιομηχανίας σε μια περίοδο που προωθείται η ιδιωτικοποίησή της.
Πριν ένα μήνα περίπου η Υπουργός Απασχόλησης με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο απέκτησε το δικαίωμα να διαμορφώσει η ίδια τη νέα λίστα των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, οι εργάτες στην βιομηχανία ζυμαρικών Alfa στην Κοζάνη βομβαρδίζονταν ο ένας μετά τον άλλον από διαρροή αμμωνίας, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο μια μητέρα εργαζόμενη και να μεταφερθούν περισσότεροι από 25 συνάδελφοί της στο νοσοκομείο με σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα.

Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΥΣΟΥ

Ο δρόμος για το South Stream είναι ανοιχτός. Ο λόγος για το νέο αγωγό που θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας. Την σχετική συμφωνία υπέγραψαν στην Τουρκία ο Βλαντιμίρ Πούτιν και Ταγίπ Ερντογάν, με την ρώσικη πλευρά να επιδιώκει την διατήρηση της ενεργειακής κυριαρχία της στην Ευρώπη παρακάμπτοντας την Ουκρανία και ας κοστίσει 1,5 δις δολάρια περισσότερο, λόγω του ότι θα ζητούσε αρκετά ανταλλάγματα και αλληθωρίζει σε βάρος των ΗΠΑ.
Παράλληλα, υπεγράφη σειρά συμφωνιών, ανάμεσά τους και πρωτόκολλο συνεργασίας στην πυρηνική ενέργεια. Στην Τουρκία βρέθηκε και ο ιταλός πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι προκειμένου να παραστεί συμβολικά στην υπογραφή της συμφωνίας για τον South Stream καθώς η ιταλική εταιρεία Eni είναι ο βασικός έτερος της ρώσικης Gazprom. Η παροχετευτική δυνατότητα του αγωγού θα είναι 63 δις κυβικά μέτρα αερίου ετησίως και ο συνολικός όγκος των σχετικών επενδύσεων υπολογίζεται σε 25 δις ευρώ, που θα καταβάλουν η ρώσικη Gazprom και η ιταλική Eni, οι οποίες θα τον εκμεταλλεύονται σε ισότιμη βάση. Η Τουρκία είναι πλέον ο τρίτος σε μέγεθος αγοραστής ρωσικού φυσικού αερίου και προμηθεύτηκε πέρυσι 24,5 δις κυβικά μέτρα.

Η λίμνη με τα Νούφαρα

Τοποθεσία: Μαργαρίτη, οικισμός Μόρι

Πώς θα πάτε

Στα νότια του νομού Θεσπρωτίας, ο υδροβιότοπος Καλοδικίου αποτελεί, μέσα στο άγριο τοπίο, άλλον ένα σταθμό για μεταναστευτικά πουλιά και μία από τις προστατευόμενες περιοχές NATURA. Τριγυρισμένο από βουνά και από μεγάλους καλαμώνες, προσελκύει πολλά υδρόβια πουλιά (ερωδιούς, πάπιες, ποταμίδες) τα οποία βρίσκουν καταφύγιο στα καλάμια. Επίσης, διάφορα αρπακτικά πουλιά, όπως χρυσαετούς, τσίφτηδες, γερακίνες, που έρχονται από τα γύρω βουνά για να αναζητήσουν την τροφή τους. Στο βόρειο τμήμα του έλους Καλοδικίου, μια μεγάλη έκταση καλύπτεται οπό νούφαρα.

Την άνοιξη, στο τέλος του Μάη που ανθίζουν τα νούφαρα, το θέαμα είναι μοναδικό.

Πώς θα πάτε
Λίγο μετά το Μαργαρίτη, πριν τη διασταύρωση για Πάργα, στο ύψος του οικισμού Μόρι, σας αποκαλύπτεται η υδάτινη επιφάνεια του έλους . Χαρείτε τη θέα από διάφορες θέσεις δίπλα στο δρόμο, ή αφιερώστε λίγο χρόνο για να περπατήσετε στο μονοπάτι γύρω από τον υγρότοπο. Παρατηρήστε με κυάλια, ανάμεσα στα καλάμια και στ΄άλλα υδρόβια φυτά, θαυμαστά παρυδάτια πουλιά κι ίσως κάποιον μυοκάστορα να λιάζεται.

Πηγή πληροφοριών: Διαμερίσματα VillAda

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Οι αρχές της Βραζιλίας επιστρέφουν στην Αγγλία 81 κοντέινερ με 1,5 τόνο το καθένα που έφτασαν παράνομα εκεί. Πρόκειται για χρησιμοποιημένα προφυλαχτικά, σύριγγες, πάνες μωρών, μπαταρίες, προϊόντα καθαρισμού και ρούχα που βάσει της Συνθήκης της Βασιλείας του 1991 απαγορεύεται η μεταφορά τους σε άλλες χώρες. Τα κοντέινερ αυτά, παρέμειναν από τα τέλη του 2008 σε διάφορα λιμάνια της Βραζιλίας, μέχρι να εντοπιστούν από τις αρχές και να τα στείλουν πάλι πίσω. Στις ναυτιλιακές εταιρείες, επιβλήθηκαν πρόστιμα 225 χιλιάδων δολαρίων.

Τα Group του Champions League

A Group

Μπάγερν Μονάχου
Γιουβέντους
Μπορντό
Μακάμπι

B Group

Μάντσεστερ Γ.
ΤΣΣΚΑ Μόσχας
Μπεσίκτας
Βόλφσμπουργκ

C Group

Μίλαν
Ρεάλ Μαδρίτης
Μαρσέιγ
Ζυρίχη

D Group

Τσέλσι
Πόρτο
Ατλέτικο Μαδρίτης
ΑΠΟΕΛ

E Group

Λίβερπουλ
Λιόν
Φιορεντίνα
Ντέμπρετσεν

F Group

Μπαρτσελόνα
Ίντερ
Ντιναμό Κιέβου
Ρούμπιν Καζάν

G Group

Σεβίλλη
Ρέιντζερς
Στουτγκάρδη
Ουνιρέα

Η Group

Άρσεναλ
Άλκμααρ
Ολυμπιακός
Στάνταρ Λιέγης

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Η "κόκκινη γραμμή" του Τουρκικού στρατού για το Κουρδικό

Έμμεση -πλην σαφή προειδοποίηση - προς την πολιτική ηγεσία της χώρας έστειλε ο αρχηγός του Τουρκικού επιτελείου, στρατηγός Ιλκέρ Μπασμπούγ για το Κουρδικό. Mε γραπτή δήλωση του τονίζει ότι η διαδικασία προσέγγισης με τους Κούρδους που έχει θέσει σε εφαρμογή ο πρωθυπουργός Ρετσέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει διαπραγματεύσεις με τους αυτονομιστές του PKK ούτε κινήσεις που υπονομεύουν την εθνική ενότητα.

Η κυβέρνηση του Ερντογάν προωθεί έναν πανεθνικό διάλογο για τις πρωτοβουλίες που θα πάρει για να λύσει το Κουρδικό πρόβλημα. Τον περασμένο μήνα, η Άγκυρα ανακοίνωσε ότι θα δώσει περισσότερα δικαιώματα στα 12 εκατομμύρια Κούρδων και θα ζητήσει τη συνεργασία των κομμάτων της αντιπολίτευσης στην προσπάθεια να θέσει τέρμα στη διαμάχη με το PKK.

Η αντιπολίτευση αντιτίθεται σθεναρά στην πρωτοβουλία Ερντογάν και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι κάνει υποχωρήσεις προς "τρομοκράτες" και ότι θέτει σε κίνδυνο την εδαφική ακεραιότητα της χώρας.

Όπως σημειώνει η Χουριέτ η σημερινή παρέμβαση Μπασμπούγ είναι η πρώτη φορά που ο πανίσχυρος στρατός εκδίδει επίσημη ανακοίνωση για το θέμα. Ο αρχηγός του επιτελείου τονίζει ότι ο στρατός θα συνεχίσει την μάχη κατά των "τρομοκρατών" του PKK και ότι θα αντισταθεί σε τυχόν προσπάθειες που θα "οδηγήσουν σε επαφές με την τρομοκρατική οργάνωση και τους υποστηρικτές της".

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

ΒΟΜΒΑ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ

Τη μεγαλύτερη στον κόσμο, βόμβα συμβατικής γόμωσης φιλοδοξεί να αποκτήσει το Αμερικάνικο Υπουργείο Άμυνας της Κυβέρνησης Ομπάμα και για τον λόγο αυτό ζήτησε και πήρε από το Κογκρέσο το ποσό των 68 εκατ δολαρίων ως πρώτη δόση για την κατασκευή της. Πρόκειται για ένα <<τέρας>> βάρους 16,5 τόνων που προορίζεται για διάτρηση σκληρών επιφανειών και καταστροφή υπόγειων εγκαταστάσεων σε βάθος 70 μέτρων. Λόγω του ρόλου της, η βόμβα θεωρείται μήνυμα προς Ιράν και Β. Κορέα, που ως γνωστό διαθέτουν τους κατάλληλους στόχους γι αυτούς.