Πέθανε σε ηλικία 84 ετών ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας.
Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του ήταν ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του καταγόταν από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης.
Ο Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία αφού ο πατέρας του Σταύρος είχε αντιστασιακή δράση στην περίοδο της Κατοχής και πέθανε από βασανιστήρια από τους Γερμανούς και κατά άλλους στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου.
Θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας.
Ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής στις 12 Ιανουαρίου το 2009 και έμεινε κρατούμενος στα χέρια των δραστών μέχρι και τις 20 του μήνα.
Την ανακοίνωση του θανάτου του έκανε μέσω facebook η σύζυγός του Κατερίνα Παναγοπούλου:
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου, 2019 ώρα 01:00 μ.μ. και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.
cnn.gr
Είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Σταύρου Παναγόπουλου από την Καλαμάτα και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης.
Ο πατέρας του απεβίωσε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου αν και άλλοι αναφέρουν ότι απεβίωσε στον εμφύλιο πόλεμο ή από βασανιστήρια των Γερμανών στην κατοχή.
Στον ελεύθερο χρόνο του κι ενώ ήταν μαθητής, εργαζόταν σε κρουαζιερόπλοια.
Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home
Lines, του Ομίλου Ευγενίδη. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.
Το 1965 εγκατέλειψε τον Όμιλο Ευγενίδη και βρέθηκε στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται ηεταιρία Royal Cruise Line.
Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου