Κυρίως σε θυγατρικές πολυεθνικών σημειώνονται μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη διατροφής και καθημερινής υγιεινής, ενώ σε ελληνικές επιχειρήσεις παρατηρείται πιο σφιχτή πολιτική. Επιχειρηματικοί κύκλοι αποδίδουν αυτή την διαφοροποίηση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής στην προσπάθεια των ελληνικών ομίλων να <<κρατήσουν>> μερίδια αγοράς, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι στις ξένες πολυεθνικές και να διατηρήσουν ανοιχτές τις γραμμές χρηματοδότησης των τραπεζών. Συγκεκριμένη αλυσίδα προχώρησε την περίοδο Ιανουαρίου-Μαϊου σε ανατιμήσεις κατά 4,99% σε 376 προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση. Πρόκειται για κωδικούς που πωλούνται και στα υπόλοιπα σούπερ-μάρκετ που μετρώνται από το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Οικονομίας. Στις υπόλοιπες 6 μεγάλες αλυσίδες του κλάδου το ίδιο καλάθι κωδικών έχει ακριβύνει από 2,1% μέχρι και 3,7% την ίδια περίοδο. Βέβαια κάθε σούπερ-μάρκετ έχει συγκεκριμένα προϊόντα <<κράχτες>> πουλώντας κάποια άλλα ενδεχομένως ακριβότερα από μια άλλη αλυσίδα, ενώ διαφοροποιήσεις μπορεί να εντοπίζονται και μεταξύ καταστημάτων της ίδιας εταιρείας.
Έτσι η επιβάρυνση της ακριβότερης αλυσίδας για όλες αυτές τις αγορές υπολογίζεται σε 71,25 ευρώ, ενώ στην φτηνότερη φτάνει τα 30 ευρώ επιπλέον. Στατιστικά για 214 προϊόντα μετρήθηκε αύξηση στην τιμή τους, για 74 προϊόντα μείωση και για 88 κωδικούς διαπιστώθηκε σταθερή τιμή. Ανά είδος η μεγαλύτερη επιβάρυνση παρατηρήθηκε σε προϊόντα στα οποία επιβλήθηκε ειδικός φόρος κατανάλωσης και σε κωδικούς που δεν είναι κράχτες. Σε πολλά προϊόντα κυρίως ευρείας κατανάλωσης ο ΦΠΑ απορροφήθηκε, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφηκε μείωση κυρίως σε γαλακτοκομικά, αλεύρι και γάλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου