Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Πέμπτη, 10 Αυγούστου 2017

6 Μυστικά για να ξεχωρίσει το βιογραφικό σου

Άρχισε με μια προσωπική δήλωση


Αν θα μπορούσες να διαφημίσεις τον εαυτό σου με μία παράγραφο, ποια θα ήταν αυτή;


Αυτή την ερώτηση πρέπει να την απαντήσεις για να γράψεις την προσωπική σου δήλωση. Αν σε δυσκολεύει, μπορείς να την συντάξεις απαντώντας τις τρεις ακόλουθες ερωτήσεις:

Α) Ποιες είναι οι δεξιότητες που σε ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους και σε κάνουν ιδανικό υποψήφιο για τη θέση εργασίας;

Β)  Ποιος είναι ο επαγγελματικός σου στόχος;

Γ) Γιατί επέλεξες αυτή την εταιρία- τη θέση και πώς θα συνεισφέρεις σε αυτή:
 

Η εικόνα του  βιογραφικού σου είναι το κλειδί.

Κάνε το βιογραφικό σου να φαίνεται προσεγμένο. Πώς θα το κάνεις αυτό; Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές:

 1) Κομψός σχεδιασμός, δεν χρειάζεται να βάλεις πολλά χρώματα για να κάνεις την διαφορά. Αντιθέτως τα πιο ασφαλή χρώματα όπως το μαύρο, το μπλε, το γκρι, το άσπρο. Σου συνιστώ να αποφύγεις το Eyropass, γιατί δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου στις περισσότερε περιπτώσεις. το Eyropass δυστυχώς είναι πολύ συνηθισμένη επιλογή από χιλιάδες νέους για οποιαδήποτε θέση. Μάλλον γι αυτό το 70% των βιογραφικών χαρακτηρίζονται κοινότυπα και πρόχειρα.

2) Μην ξεπεράσεις τις 2 σελίδες. δεν χρειάζεται να γράψεις την ιστορία της ζωής σου για να πείσεις τον εργοδότη ότι αξίζεις. Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν, έλεγαν οι αρχαίοι και είχαν δίκιο.Προσπάθησε να είσαι ουσιώδης χωρίζοντας το βιογραφικό σου σε bullet points.

3) Πρόσεξε τα συντακτικά η ακόμα χειρότερα, τα ορθογραφικά λάθη. Το πιστεύεις, δεν το πιστεύεις, πάνω από 50% των βιογραφικών έχουν ορθογραφικά λάθη.

Χρησιμοποίησε  λέξεις κλειδιά

Κάθε θέση εργασίας συνοδεύεται από μια περιγραφή θέσης, που ουσιαστικά αναφέρει με λίγα λόγια τι ψάχνει από εσένα. Διάβασε καλά τη θέση και φρόντισε να αξιοποιήσεις τις λέξεις-κλειδιά που έχεις σημειώσει, ώστε να τα αναδείξεις μέσα από την εμπειρία σου.

Τα μαθηματικά πάντα θα σε κυνηγάνε. Βάλε νούμερα όπου μπορείς! 

Για να μπορέσεις να πείσεις έναν εργοδότη, χρειάζεται πρώτα να ποσοτικοποιήσεις την εμπειρία σου. Για παράδειγμα αντί να γράψεις στα επιτεύγματα σου ότι απλώς αύξησες τις πωλήσεις της εταιρίας στην οποία εργαζόσουν, μπορείς να πεις ότι αύξησες 70% τις πωλήσεις σε διάστημα 6 μηνών.Να θυμάσαι ότι τα ποσοτικά δεδομένα είναι πιο κατανοητά από τα ποιοτικά.

Τα κλισέ σίγουρα δεν βοηθούν

Ένα πολύ συνηθισμένος λάθος, που παρατηρείται στο 90% των βιογραφικών, είναι τα γνωστά κλισέ που χρησιμοποιούν οι νέοι. Σκοπός του βιογραφικού είναι να ξεχωρίζεις για να περάσεις στην φάση της συνέντευξης. Αν ο εργοδότης βλέπει κάθε φορά φράσεις όπως <<άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες>>, <<συνεργατικός και ομαδικός>>, <<ενθουσιώδης και παθιασμένος>>  και << δουλεύω και από πίεση>>, δεν θα καταφέρεις να κάνεις τη διαφορά.

 Το ανταγωνιστικό βιογραφικό κρίνεται όχι από την πληθώρα την δεξιοτήτων, αλλά από την μοναδικότητα τους σε σχέση με αυτές των  υπολοίπων υποψήφιων.

Ο εθελοντισμός κάνει την διαφορά 

Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο κατεξοχήν πρόβλημα <<πώς να βρω δουλειά όταν μου ζητούν 2 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας>>.  Καλή η δικαιολογία, αλλά, σκεπτόμενος από την πλευρά του εργοδότη, η επόμενη ερώτηση που θα κάνω είναι <<πώς αυτός να εμπιστευτεί έναν νέο που δεν έχει εργασιακή κουλτούρα η δεν έχει εξασκήσει καθόλου το επάγγελμα του>>.

Γιώργος Βαρβάρης

Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης Lead Compass


To κείμενο δημοσιεύτηκε  στην εφημερίδα Skywalker την Τρίτη 13 Ιουνίου 2017 από όπου το αναδημοσιεύουμε. 



 



Δεν υπάρχουν σχόλια: