Ο Γαλλοαλγερινός Redoine Faid είναι ο πιο σινεφίλ εγκληματίας που υπήρξε ποτέ. Σύντομα η ζωή του θα γίνει ταινία. Είναι το λιγότερο που του οφείλει η βιομηχανία της showbiz που τόσο την τίμησε σε κάθε κινηματογραφική του ληστεία και απόδραση.
Τον Ιούλιο του 2009 ένας ξερακιανός 27χρονος καραφλός άντρας, που συστήθηκε ως πρώην κατάδικος, σηκώθηκε στη μέση του γεμάτου αμφιθεάτρου της French Cinémathèque στο Παρίσι δηλώνοντας στον επίτιμο προσκεκλημένο, Michael Mann, ότι «σε όλη μου την καριέρα στο έγκλημα είχα έναν τεχνικό σύμβουλο, έναν καθηγητή, ένα μέντορά. Εσάς».
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ο επονομαζόμενος και Μάγος, που είδε για πρώτη φορά το Thief του Mann στα 10 του και αισθάνθηκε ότι αυτό είναι το γραφτό του, είχε μόλις βγει με αναστολή από τη φυλακή Moulins-Yzeure, όπου βρέθηκε εξαιτίας μιας ένοπλης ληστείας σε θωρακισμένο όχημα μεταφοράς χρημάτων και μετά από ένα ανθρωποκυνηγητό ετών, με εκείνον να αποδρά πρώτα στην Ελβετία και μετά στο Ισραήλ.
Μια από τις πολλές επιτυχημένες ληστείες τις οποίες πρόλαβε να πραγματοποιήσει από τη στιγμή που, στα 18 του, μπήκε στην πρώτη κατηγορία του εγκλήματος.
Αποφοιτώντας δηλαδή από τα τσικό του Παριζιάνικου γκέτο, κλέβοντας διαδοχικά γλυκά (στα 6 του), παιχνίδια (στα 8 του), διαμερίσματα (στα 11 του) και ένα εμπορικό κέντρο (στα 18 του). Mε το πρώτο του όπλο να είναι ένα Magnum 357 σαν και αυτό που είχε το είδωλό του, ο Jean-Paul Belmondo, στο The Night Caller.
The July 9, 2018 screenshot of the Interpol website shows the wanted notice for notorious French criminal, Redoine Faid. Faid serving 25 years for murder made an audacious escape from prison on Sunday, July 1st, 2018, after several heavily armed men landed a helicopter in a courtyard, freed him from a visiting room and carried him away. (Interpol via AP) / 2009, ΑSSOCIATED PRESS
To μεγάλο του ταλέντο, αυτό που τον ξεχώρισε από το σωρό και ανάγκασε τους συνεργάτες του να του δώσουν το παρατσούκλι Doc, από τον χαρακτήρα του Steve McQueen στο The Getaway, ήταν ότι μπορούσε να οπτικοποιήσει πως ακριβώς θα εξελιχθεί μια ληστεία. Αισθανόταν καλλιτέχνης. Και όντως, στον τομέα του, ήταν.
ΣΧΕΤΙΚΟ ΘΕΜΑ
Μιλάμε για πολλές ληστείες. Όλες χαρακτηριστικές και συνδεδεμένες με το Χόλιγουντ. Συγκεκριμένα ο Faid και οι συνεργοί του λήστεψαν μεταξύ άλλων το υποκατάστημα της τράπεζας BNP στο προάστιο Creil (όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε) φορώντας -άλα Point Break- μάσκες με τα κεφάλια Αμερικάνων προέδρων. Με τον Redoine, φεύγοντας, να λέει -αλά Patrick Swayze- στους πελάτες “Thank you very much, ladies and gentlemen. And please don’t forget to vote!”.
Λήστεψαν ένα κοσμηματοπωλείο φορώντας -άλα Reservoir Dogs- μαύρα κουστούμια και έχοντας παρατσούκλια με χρώματα («Μελέτησα τον Harvey Keitel για να μάθω πως να κάνω μια ληστεία»). Kαι, πάνω από όλα, λήστεψαν ένα σωρό θωρακισμένα οχήματα έχοντας πρώτα μελετήσει διεξοδικά το Heat του Michael Mann (μάλιστα σε παραπάνω από μία περιπτώσεις φορούσαν μάσκες του hockey, όπως στην ταινία).
«Ήταν όνειρό μου να πραγματοποιήσω μια τέτοια ληστεία. Το επιχείρησα για πρώτη φορά έχοντας δει επτά φορές την ταινία στο κινηματογράφο και πάνω από 100 στo dvd προκειμένου να αποκωδικοποιήσω κάθε λεπτομέρεια».
Ενώ ο Redoine ταυτίστηκε ευρύτερα με τον χαρακτήρα του Robert De Niro φροντίζοντας να ακολουθεί τους ίδιους βασικούς κανόνες. Δηλαδή να μην καρφώνει, να μην κάνει ναρκωτικά, να μη χύνει ποτέ αίμα και να λειτουργεί ανεξάρτητα από το οργανωμένο έγκλημα.
Λίγους μήνες μετά τη συνάντησή του με το Mann ο Faid εξέδωσε και την bestseller αυτοβιογραφία του, την οποία και προμόταρε εκτενώς επιμένοντας ότι οι δαίμονες του παρελθόντος του ήταν νεκροί για πάντα. Ουσιαστικά, όμως, ο γιος του ήρωα του αγώνα για την ανεξαρτησία της Αλγερίας (που ξεκλήρισε μόνος του έναν λόχο) και ένατο παιδί της φτωχής οικογένειας μεταναστών, χρησιμοποιούσε τη δημοσιότητά του ως πρόσχημα για να οργανώσει ανενόχλητος τις επόμενες ληστείες του. Κάτι που φαίνεται και από την πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε (μέσω e-mail) στο Αμερικανικό GQ και που ήταν η αφορμή για να επανέλθει στην επικαιρότητα.
Μια από αυτές, και πάλι κινηματογραφική, πίσω στο 2010, ήταν αυτή που οδήγησε στην οριστική πτώση του. Καθώς, κατά τη διάρκεια της και παρότι ο ίδιος δεν ήταν μπροστά, σκοτώθηκε μια 26χρονη αστυνομικός και μητέρα ενός μωρού ενός έτους. Κάτι που, επειδή ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο στη Γαλλία, προκάλεσε δημόσια κατακραυγή.
Το αποτέλεσμα ήταν ο -κατά τα άλλα ευγενικός και χαρισματικός- Redoine να χαρακτηριστεί ως δημόσιος κίνδυνος Νo1 και να οδηγηθεί και πάλι σε φυλακή υψίστης ασφαλείας για να εκτίσει ποινή 30 ετών. Εκεί ήταν που ο μύθος του πραγματικά απογειώθηκε καθώς από την πρώτη φυλακή (Sequedin) απέδρασε το 2013 χρησιμοποιώντας εκρηκτικά και παίρνοντας 4 φύλακες ομήρους.
Και από τη δεύτερη απέδρασε το 2018 χρησιμοποιώντας ένα ελικόπτερο από τα 60s που ήταν και το μοναδικό με έλικες τόσο μικρούς ώστε να μπορέσει να προσγειωθεί στο μοναδικό σημείο της φυλακής που δεν ήταν προστατευμένο με σύρματα για να αποφύγει ακριβώς τέτοιες αποδράσεις.
Όπως δήλωσε στην πρόσφατη συνέντευξη του ο ίδιος, το μυστικό είναι «να παίζεις σαν ταινία όλη την απόδραση στο κεφάλι σου, να σκέφτεσαι από που μπορεί να προκληθεί το πρόβλημα και να επιλέγεις διαφορετικό μονοπάτι μέχρι το μοναδικό σωστό να εμφανιστεί μπροστά σου».
Μετά από ένα ανθρωποκυνηγητό που έκανε τον γύρο του κόσμου και στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 3.000 αστυνομικοί ο Faid βρέθηκε, ντυμένος γυναίκα και φορώντας μπούργκα, στους δρόμους της γειτονιάς του. Και από τότε ως σήμερα βρίσκεται σε απομόνωση σε ειδική φυλακή, τη Vendin-Le-Vieil, στα σύνορα με το Βέλγιο.
Εκεί που βρίσκεται σε αυστηρή απομόνωσή, τον ψάχνουν 5 φορές την ημέρα, κυκλοφορεί παντού με χειροπέδες και πέντε φύλακες γύρω του και έχει να ακουμπήσει άλλον άνθρωπο εδώ και δυο χρόνια. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, αισθάνεται ότι είναι μια μούμια μέσα σε μια σαρκοφάγο.
Ουσιαστικά η μόνη ελπίδα, το μοναδικό πράγμα που κρατάει αυτή τη στιγμή τον Redoine με σώας τας φρένας, είναι να καταφέρει να δει τη ζωή του να γίνεται ταινία. Κάτι που ανακοίνωσε ότι το προσπαθεί εδώ και χρόνια ο Pierre Morel (βλέπε Taken, From Paris with Love, Banlieue 13) αφού διάβασε ένα σχετικό άρθρο του Vanity Fair. Εκτός και αν οι αρχές, στην απόλυτη πράξη εκδίκησης, τον ενημερώσουν ότι υπάρχει ταινία για αυτόν αλλά δεν του επιτρέπουν να τη δει. Κάτι που θα ήταν το τελειωτικό χτύπημα για τον πιο σινεφίλ γκάνγκστερ όλων των εποχών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου