Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Οι εφοπλιστές αύξησαν τα κέρδη τους με τις ελληνικές τράπεζες στο πλευρό τους

Ομολογία των δύο -τουλάχιστον- ταχυτήτων που ισχύουν στην ελληνική οικονομία από το στόμα του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα, που αναγνώρισε την αύξηση των εσόδων των εφοπλιστών κατά 20% κατά την περασμένη τετραετία, ενώ παράλληλα τονίζει πως η ελληνική ναυτιλία διατηρεί «προνομιούχο πρόσβαση» στον δανεισμό από τις ελληνικές τράπεζες, καθώς συνέχισε να δανείζεται απρόσκοπτα παρά τα capital controls και την κρίση.



George Vitsaras / SOOC



Την αύξηση κατά 20% που εμφανίζουν τα έσοδα από την ναυτιλία τα τελευταία τέσσερα χρόνια παραδέχτηκε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά σε εκδήλωση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Όπως σημείωσε ο ίδιος, αυτό συνέβη παρά την επιβολή των capital controls το 2015, «γεγονός που καταδεικνύει την συμβολή της στην ελληνική οικονομία».

Ο κεντρικός τραπεζίτης υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία επιδεικνύει ένα δυναμισμό ο οποίος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού και διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς αυτήν, γεγονός που της επιτρέπει τη χρηματοδότηση της επέκτασης και ανανέωσης του στόλου.

Ενδεικτικό των δύο ταχυτήτων που ισχύουν στη χώρα μας, το γεγονός πως παρά την μείωση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί προνομιούχο πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και δεν χρειάστηκε να επιδιώξει εναλλακτικές, αλλά ακριβότερες, μορφές χρηματοδότησης. Μάλιστα, οι διεθνείς τράπεζες που, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης, επέλεξαν να διατηρήσουν το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων.

Έτσι, όπως δήλωσε ο Γ. Στουρνάρας, σήμερα το σύνολο της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στη ναυτιλία ξεπερνά τα 8 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι δάνεια σε ξένο νόμισμα (δολάριο).

Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018. Αντίστοιχα, η δυναμικότητά του υπερέβη επίσης για πρώτη φορά εφέτος το όριο των 200 εκατ. τόνων.

Σε χρειαζόμαστε
Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς

Δεν υπάρχουν σχόλια: