Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ο Δρόμος :Το νέο πεδίο μάχης



Καλημέρα σας είναι απ της λίγες φορές που μπαίνω να γράψω δυο αράδες στο μπλόγκ, και όταν το κάνω ,το κάνω για κάτι που θα με έχει προβληματίσει , και αυτή την φορά το “κάτι” είναι τα τροχαία ατυχήματα ...

Στην χώρα μας έχουν γίνει συχνό φαινόμενο ,Σχεδόν κάθε οικογένεια είτε στους κόλπους της ,είτε στον φιλικό της περίγυρο έχει μια δυσάρεστη ιστορία να σου διηγηθεί ,και να σε κάνει να κλάψεις , να σε κάνει να προβληματιστείς. Αν και για την χρονιά που μας πέρασε ,δηλαδή το 2010 είχαμε μείωση στον αριθμό των θυμάτων ,σε σχέση με το 2009 σύμφωνα πάντα με την τροχαία .

Όμως και πάλι ο αριθμός είναι πολύ μεγάλος παρά την μείωση του αριθμού των νεκρών, αξίζει να σημειωθεί πολλά ατυχήματα αν όχι τα περισσότερα έγιναν σε επαρχιακό δρόμο δηλαδή σε αυτούς που ο κ.ο.κ ονομάζει δευτερεύοντες οδούς.

Αρκετά τροχαία ατυχήματα έχουν γίνει και εξαιτίας της κάκιστης οδικής εκπαίδευσης και δεν εννοώ ότι οι σχολές οδηγών κάνουν κακή δουλεία ,προσπαθούν μέσα από την θεωρία και τα πρακτικά μαθήματα να δώσουν στο μέλλοντα οδηγό ,όχι μόνο γνώσεις για την οδήγηση άλλα και “οδική” ηθική , κάτι που στο εξωτερικό τα παιδιά το μαθαίνουν από πολύ μικρά από το σχολείο. Τους γίνεται βίωμα η σωστή οδήγηση . Στα 18 όσο και καλή θέληση να έχεις δεν θα μάθεις πότε να οδηγάς τόσο καλά όσο αυτός που επί 18 χρόνια εκπαιδευόταν στο πως πρέπει να οδηγήσει όταν έρθει η ώρα.

Τώρα το καλοκαίρι ειδικότερα ο κόσμος ξενυχτάει ,πίνει και πολλές φορές μεθάει και πιάνει το τιμόνι μεθυσμένος .Για να ξέρετε αγαπητοί μου αναγνώστες το να αφήνεις μεθυσμένο να οδηγήσει είναι σαν να εμπιστευτείς έναν οδηγό του οποίου του έχουν κλείσει με ένα μαντίλι τα μάτια και τον έχουν αμολήσει με το ΙΧ του στην εθνική , θα έμπαινες σε ένα αυτοκίνητο με έναν τέτοιο οδηγό;

Μια άλλη αιτία τροχαίων είναι το άγχος .Ζούμε σε μια γρήγορη εποχή ,πρέπει να τρέξουμε να τα προλάβουμε όλα , οι κοινωνία ανταμείβει τον πρώτο δεν συγχωρεί τον δεύτερο και αυτή η χαζομάρα μας έχει γίνει βίωμα ,ένα με το δέρμα μας . Το να βγούμε πρώτοι μας αγχώνει ,χάνουμε το μέτρο ,πολλοί γονείς δημιουργούν άγχος στα βλαστάρια τους, δεν συγχωρούν ούτε καν το 18 στη βαθμολογία των παιδιών τους στο σχολείο. Θέλουν το 20 ,το χω δει πολλές φορές να συμβαίνει , ο πρώτος τα παίρνει όλα ο δεύτερος κοίτα την σκόνη του πρώτου πολλά παιδιά μεγαλώνουν με το άγχος του πρώτου.

Και δεν είναι κακό να είσαι ανταγωνιστικός στον εργασιακό σου χώρο τουλάχιστον μόνο εκεί αξίζει ο αγώνας της “πρωτιάς” ειδικά στης μέρες μας που η ανεργία καλπάζει.
Το να τρέχεις για να είσαι Πρώτος στα μαθήματα ενώ είσαι πολύ κάλος μαθητής ( δεν λέω ένα παιδί να μην γίνει καλύτερος μαθητής μιλάω για τον ψυχαναγκασμό του να γίνει ένας μικρός Αϊνστάιν) δημιουργεί άγχος , Και επειδή ο κανακάρης μας είναι το παιδί θαύμα πρέπει να ρίξει την καλύτερη γκόμενα και το άγχος μεγαλώνει , να βρεις την καλύτερη δουλεία, να γίνεις ανταγωνιστικός ,καλύτερος απ τον γιο του γείτονα, πρέπει να τρέξεις να τρέξεις, και αυτή η τρεχάλα δεν είναι μια μεταφορική έννοια πολλές φόρες το συσσωρευμένο άγχος βγαίνει και στον δρόμο , αντικανονικές προσπεράσεις , παραβίαση της συνεχόμενης διπλής διαχωριστικής γραμμής , υπερβολική ταχύτητα. Ο Πρώτος δεν μπορεί να περιμένει...

Σε προηγούμενη παράγραφο σας έλεγα για την ηθική στην οδήγηση έχουν σημειωθεί ατυχήματα άλλα και δυστυχήματα ,εξαιτίας του κινητού τηλεφώνου , δεν μπορώ να καταλάβω πόσα πράγματα μπορείς να κάνεις ταυτόχρονα όσο οδηγάς; μειώνεις τα αντανακλαστικά σου κρατάς απασχολημένο και το μυαλό σου άλλα και το ένα σου χέρι την ώρα που οδηγάς αυξάνοντας σε απίστευτο ποσοστό την πιθανότητα εσύ να δημιουργήσεις ένα τροχαίο για να μιλήσεις στο κινητό όσο οδηγάς. Θα πείτε τώρα την πάτησες φίλε έχουμε τα Handsfree , ωραία να σας δώσω το όσκαρ τώρα; το μυαλό σας ή να το πω καλύτερα τα αντανακλαστικά σας στον δρόμο κατά μεγάλο ποσοστό μειώνονται γιατί ο εγκέφαλος επεξεργάζεται της τηλεφωνικές πολύ σοβαρές πληροφορίες που δεν μπορούν να περιμένουν να φτάσετε στον προορισμό σας με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοση σας στην οδήγηση που μπορεί να καταλήξει με τραγικά αποτελέσματα .

Σε μεγάλο ποσοστό για τα ατυχήματα φταίνε και οι δρόμοι ,το κακό οδικό δίκτυο ,η επικινδυνότητα από λακκούβες ή γενικά από κακοτεχνίες στους δρόμους που πολλές φόρες όσο και καλά φρένα να έχεις ο κακός δρόμος σε νικάει και στέλνει είτε σακατεμένο στο νοσοκομείο ή νεκρό.

Μέσα στο 2010 βεβαιώθηκαν από την τροχαία 583.778 επικίνδυνες παραβάσεις αναλυτικά
  • 263.382 παραβάσεις ταχύτητας
  • 83.624 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  • 51.526 μη χρήσης κράνους
  • 49.703 μη χρήσης ζώνης ασφαλείας
  • 38.033 υπό την επήρεια αλκοόλ
  • 19.350 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • 18.603 παραβάσεις χρήσης κινητού τηλεφώνου
  • 17.702 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
  • 13.941 παραβάσεις το ερυθρού σηματοδότη
  • 10.112 αντικανονικό προσπέρασμα
  • 5.626 φθαρμένα ελαστικά
  • 4.758 αντικανονικοί ελιγμοί
  • 2.600 κίνηση στην αριστερή λωρίδα- μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
  • 2.235 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
  • 1.963 παραβίαση προτεραιότητας
  • 620 μη χρήσης παιδικών καθισμάτων

Ο πίνακας που ακολουθεί δείχνει τα ποσοστά των ατυχημάτων
για τους μήνες Μάρτιο του 09 και τον αντίστοιχο του 10



Πίσω από αυτούς τους αριθμούς βρίσκονται άνθρωποι άλλος έχασε το παιδί του , άλλος τον αδερφό του ,άλλος τον κολλητό του ας προστατέψουμε την ανθρώπινη ζωή στο χέρι μας είναι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: