Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

Ο γύρος του κόσμου χωρίς ρύπους!

Τρία ηλεκτρικά οχήματα σε 150 πόλεις

Τρία ηλεκτρικά οχήματα από την Αυστραλία, τη Γερμανία και την Ελβετία  ξεκίνησαν χθες μια κούρσα γύρω από τον κόσμο με στόχο να ευαισθητοποιηθούν  οι άνθρωποι σχετικά με την παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα

Ηλεκτρικά οχήματα από την Αυστραλία, τη Γερμανία και την Ελβετία ξεκίνησαν χθες μια κούρσα γύρω από τον κόσμο, φιλοδοξώντας να την πραγματοποιήσουν χωρίς να επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Στόχος της κούρσας είναι να προωθηθεί στη συνείδηση της κοινής γνώμης η ιδέα ότι οι μετακινήσεις μας δεν πρέπει να επιβαρύνουν το περιβάλλον και να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος σχετικά με την παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στο Κανκούν του Μεξικού. Η κούρσα έχει διοργανωθεί από τον ελβετό δάσκαλο Λουί Παλμέρ, ο οποίος πριν από δύο χρόνια είχε πραγματοποιήσει τον γύρο του κόσμου σε 18 μήνες μ΄ ένα «ταξί» που κινούνταν με ηλιακή ενέργεια, χωρίς να χρησιμοποιήσει ούτε σταγόνα βενζίνης και παίρνοντας στη διάρκεια της διαδρομής διασημότητες ως επιβάτες για να διαφημίσει το εγχείρημά του. «Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί πολύ από τότε. Τα οχήματα αυτά είναι ικανά να διανύουν 500 χλμ. την ημέρα. Με την κούρσα αυτή θέλουμε να δείξουμε ότι επτά δισεκατομμύρια άνθρωποι σ΄ αυτό τον πλανήτη χρειάζονται ανανεώσιμη ενέργεια και καθαρές μεταφορές», δήλωσε ο Παλμέρ μιλώντας σε δημοσιογράφους ενώ τα οχήματα βρίσκονταν παρατεταγμένα μπροστά στην έδρα του ΟΗΕ, στη Γενεύη. «Το πετρέλαιο τελειώνει και η κρίση το κλίματος έρχεται και όλοι μας τρέχουμε ενάντια στον χρόνο».

Ενα νοτιοκορεατικό όχημα δεν κατάφερε να φτάσει εγκαίρως στην αφετηρία αφού παρουσίασε ένα «μικρό πρόβλημα με την μπαταρία» σε απόσταση περίπου 60 χλμ., διευκρίνισε ο Παλμέρ, προσθέτοντας ότι επρόκειτο να φτάσει τα άλλα τρία οχήματα αργότερα χθες. Η Ζero Race πρόκειται να κάνει σταθμό στην Παγκόσμια Διάσκεψη για το Κλίμα στο Κανκούν του Μεξικού, αφού περάσει από την Ευρώπη, τη Ρωσία, την Κίνα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ και πριν πάρει τον δρόμο της επιστροφής για τη Γενεύη τον ερχόμενο Ιανουάριο. Ο στόχος των συμμετεχόντων είναι να ολοκληρώσουν το ταξίδι αυτό των 30.000 χλμ. χωρίς να προκαλέσουν από τις μετακινήσεις τους, άμεσα ή έμμεσα, εκπομπές αερίων του άνθρακα στην ατμόσφαιρα- κάτι που ο Παλμέρ πιστεύει πως είναι εφικτό.

Αγώνας στυλ και τεχνολογίας

Πρόκειται για έναν αγώνα στυλ και τεχνολογίας μάλλον, παρά ταχύτητας. Τα αυτοκίνητα θα περάσουν από 150 πόλεις, ανάμεσα στις οποίες το Βερολίνο, η Μόσχα, η Σαγκάη, το Λος Αντζελες. Στη διαδρομή οι συμμετέχοντες θα φορτίζουν τα οχήματά τους από απλές πρίζες ηλεκτρικού. Είναι υποχρεωμένοι να μην καταναλώσουν περισσότερο ηλεκτρικό απ΄ όσο κάθε ομάδα έχει είτε παραγάγει είτε αγοράσει στη χώρα της από πηγές καθαρής ενέργειας, όπως η ηλιακή, η αιολική και η υδροηλεκτρική.

Η αυστραλιανή ομάδα ΤRΕV, στην οποία μετέχουν ο Τζέισον Τζόουνς, 57 ετών, και ο 24χρονος γιος του, ο Νικ, ηλεκτρολόγος μηχανικός από την Αδελαΐδα, ανακοίνωσε πως το ταξίδι μέσω των 16 χωρών θα της κοστίσει σε καύσιμα μόλις... 400 δολάρια Αυστραλίας (360 δολάρια ΗΠΑ), ενώ έχει σπόνσορα την Google Ιnc. Ο ελβετός διαγωνιζόμενος, ο Τόμπι Βίλσερ, υποστήριξε πως το φουτουριστικό όχημά του διανύει 350 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και η ταχύτητά του φτάνει τα 250 χλμ/ώρα. Η Σάντρα Λουστ από το Βερολίνο συμμετέχει στην κούρσα μ΄ ένα ενισχυμένο ηλεκτρικό σκούτερ, το μοντέλο παραγωγής του οποίου κοστίζει περίπου 8.500 ευρώ.

Ο διοργανωτής Λουί Παλμέρ λέει πως η κούρσα, η οποία αναμένεται ότι θα διαρκέσει 80 ημέρες, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το όχημα της αμερικανικής ομάδας που επρόκειτο να λάβει μέρος καταστράφηκε από φωτιά. Ο Παλμέρ εξέφρασε την ελπίδα ότι οι κατασκευαστές θα υιοθετήσουν σύντομα μερικές από τις πράσινες τεχνολογίες που περιλαμβάνουν τα οχήματα που συμμετέχουν και θα τις ενσωματώσουν στα οχήματα που παράγουν. Ελπίζει επίσης πως σχετικά σύντομα θα διατίθεται στην αγορά με τιμή μόλις 10.000 ευρώ ένα διθέσιο ηλεκτρικό όχημα που θα διανύει 250 χλμ. με μια φόρτιση.

ΑΠΟ ΑΠΛΕΣ ΠΡΙΖΕΣ
Στη διαδρομή οι συμμετέχοντες θα φορτίζουν τα οχήματά τους από απλές ηλεκτρικές πρίζες

Μπλόκο με... δένδρα στην υπερβολική ταχύτητα
ΤΗΕ ΤΙΜΕS , Του Sam Lister

Η ΛΥΣΗ δεν περιλαμβάνει κάμερες υψηλής τεχνολογίας, ραντάρ ή «σαμαράκια», όμως μπορεί να δώσει την απάντηση στα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω υψηλής ταχύτητας στους βρετανικούς δρόμους. Πρόκειται για... τα δένδρα.

Το Συμβούλιο της Κομητείας του Νόρφολκ υιοθέτησε ένα νεωτεριστικό πρόγραμμα δενδροφυτεύσεων, το οποίο θα υποβληθεί μάλιστα στο υπουργείο Μεταφορών, αφού έδειξε ότι κάνει τους οδηγούς να επιβραδύνουν παίζοντας παιχνίδια με την όρασή τους. Φυτεύοντας δένδρα κατά μήκος του δρόμου, με την απόσταση μεταξύ τους να μειώνεται, το Συμβούλιο κατάφερε να πείσει τους οδηγούς ότι επιταχύνουν και να τους κάνει να μειώσουν την ταχύτητά τους.

Τα προσωρινά αποτελέσματα της πρωτοβουλίας αυτής που κόστισε 70.000 στερλίνες (περίπου 84.000 ευρώ) και εφαρμόστηκε σε τέσσερα χωριά του Νόρφολκ έδειξε πως η στρατηγική τοποθέτηση των δένδρων έκανε τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητά τους κατά 3- 5 χλμ./ώρα κατά μέσον όρο. Μια άλλη τακτική έγκειται στο φύτεμα δένδρων διαγωνίως από τη μία και από την άλλη πλευρά του δρόμου, αρχίζοντας από μεγαλύτερη απόσταση από τον δρόμο και φτάνοντας ώς την άκρη του έτσι ώστε ο δρόμος να φαίνεται πιο στενός, καθώς οι αυτοκινητιστές πλησιάζουν το χωριό, με αποτέλεσμα να μειώνουν ταχύτητα. Το Συμβούλιο της Κομητείας του Νόρφολκ φύτεψε 200 δένδρα με τους προαναφερθέντες τρόπους στα χωριά σε μια προσπάθεια να μειώσει τη μέση ταχύτητα των οχημάτων. Το φθινόπωρο θα υποβάλει τα τελικά αποτελέσματα του πειράματος στο υπουργείο Μεταφορών. Αν το πείραμα αποδειχθεί επιτυχές, μπορεί να αντιγραφεί από τοπικές αρχές σε όλη τη Βρετανία.

πηγή: http://www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: