Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον....

Οι μεγαλύτεροι ποδοσφαιριστές του κόσμου στο Παγκόσμιο Κύπελλο, φοράνε φανέλες φτιαγμένες από πλαστικά μπουκάλια μαζεμένα στις χωματερές της Ιαπωνίας και της Ταϊβάν. Είναι κάτι  που αποτελεί διαφήμιση για τη Nike, την εταιρεία που έφτιαξε τις φανέλες και είναι η επίσημη χορηγός εννέα ομάδων, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Βραζιλίας και της Πορτογαλίας. Αυτό που πολλοί μπορούν να θεωρήσουν διαφημιστικό τρικ, εντάσσεται συγχρόνως σε μια ευρύτερη προσπάθεια που κάνει η εταιρεία για να εντάξει την αειφορία ή τις πρακτικές περιβαλλοντικής ευθύνης στο σχεδιασμό των προϊόντων.
H φιλοσοφία της αειοφόρου ανάπτυξης πάυει, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, να αφορά πλέον μόνο κάποιους πρωτοπόρους, όπως η Nike ή η Herman Miller. Μόνο το 2008, οι αμερικάνοι καταναλωτές διπλασίασαν τις δαπάνες τους για βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, φτάνοντας στα 500 δις δολάρια περίπου, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση, που μελετά τις εξελίξεις στην πράσινη οικονομία, έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 καταναλωτές.
 το πλέον φιλόδοξο απο τα σχεδιά της,Wal-Mart, αφού συμβουλεύτηκε περισσότερους από 100.000 προμηθευτές σε όλο τον κόσμο, ξεκίνησε μια μακροχρόνια προσπάθεια χαρτογράφησης όλων τον προϊόντων που πουλάει , με αναλυτικά στοιχεία για την παραγωγή  και τον κύκλο ζωής τους. Θυμίζουμε ότι πρόκειται  για την μεγαλύτερη εταιρεία πωλήσεων διεθνώς.
Η Nike έκανε τα πρώτα της βήματα στην αειφορία όταν άρχισε να συλλέγει τα παλιά παπούτσια και να δωρίζει τα υλικά και άλλα βιομηχανικά απορρίματα σε κατασκυαστές αθλητικών εγκαταστάσεων. Εκείνο το πρόγραμμα συνείζεται μέχρι και σήμερα, αλλά έκτοτε η εταιρεία πέρασε σταδιακά από μεμονομένες πρωτοβουλίες σε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα <<ελαχιστοποίησης ή κατάργησης όλων των συστατικών που είναι γνωστό ότι βλάπτουν την υγεία των βιολογικών ή οικολογικών συστημάτων>>.

Δεν υπάρχουν σχόλια: