Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017

Τι να κάνεις για να έχεις καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σου


Λόγω επαγγέλματος οι περισσότερες από εμάς καλούμαστε να συναναστραφούμε, να συνεργαστούμε με άτομα που δεν είναι της επιλογής μας. Να συνυρπάξουμε στο ίδιο χώρο με διαφορετικούς χαρακτήρες, με διαφορετικές προσωπικότητες. Οι συνάδερφοι δεν είναι σαν τους φίλους, τους οποίους έχουμε διαλέξει. Μερικές φορές ωστόσο μπορούν να γίνουν πραγματικοί φίλοι, ενώ κάποιες άλλες δυστυχώς μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα. Το σίγουρο είναι ότι είναι σημαντικό να διατηρείς καλές σχέσεις στο επαγγελματικό χώρο, μιας και περνάς εκεί αρκετές ώρες της ημέρας σου. Πως μπορείς λοιπόν να ελαχιστοποιήσεις τις δυσαρμονικές σχέσεις στον χώρο εργασίας. 

         ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΌΣ 

Ομαδικό πνεύμα. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να συνεργαζόμαστε και να φερόμαστε ως επαγγελματίες με όλα τα τα μέλη της ομάδας, είτε αυτά είναι προϊστάμενοι. Έτσι, θα δημιουργηθεί ένα κλίμα συναλλαγής και θα υπάρξει καταμερισμός των ευθυνών.

    ΣΕΒΑΣΜΌΣ

Για να συνυπάρξεις αρμονικά στον επαγγελματικό χώρο οι σχέσεις με τους συναδέρφους σου πρέπει να βασίζονται στο σεβασμό και στην εκτίμηση. Μονό έτσι θα μπορέσεις να συνεργαστείς χωρίς προβλήματα.

  ΤΑ ΌΡΙΑ ΣΟΥ

 Βάλε όρια. Είναι μεγάλη σημασία των ορίων στις προσωπικές σχέσεις. Το ίδιο σημαντικό είναι και στον επαγγελματικό τομέα. Προσπάθησε λοιπόν να θέσεις τα όρια σου τόσο απέναντι στα καθήκοντα σου (με βάση την θέση σου), όσο και απέναντι στη σχέση με τούς συναδέρφους σου. Έτσι, θα αποφύγεις τις παρεξηγήσεις.

  ΆΚΟΥ
Μην βγάζεις εύκολα συμπεράσματα. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς προσεκτικά τον συνομιλητή σου. Με αυτό τον τρόπο τους δείχνεις ότι τον αντιμετωπίζεις με σεβασμό, του δείχνεις ότι την διάθεση να τον κατανοήσεις και ταυτόχρονα στέλνεις το μήνυμα πως είσαι ανοιχτός να βρείτε μια λύση ακόμα και αν συμφωνείς με όσα λέει. Δηλώνεις καλή πρόσθεση και διάθεση για συνεργασία. 

  ΔΕΊΞΕ ΤΗΝ ΝΙΏΘΕΙΣ 

 Μίλησε με ειλικρίνεια, δήλωσε τα αισθήματα σου, πες πως νιώθεις επιχειρηματολογώντας με πραγματικά γεγονότα. Απόφυγε να ερμηνεύεις, να χαρακτηρίζεις, να σχολιάζεις, να κατηγορείς, να κριτικάρεις τον άλλον. Δεν θα βγάλει κάπου μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει και δυσφορία.
  ΚΑΤΑΝΌΗΣΗ

Φρόντισε να σιγουρευτείς ότι έχεις καταλάβει ότι λέει ο συνομιλητής σου. Αν όχι ζήτησε διευκρινήσεις.  μόνο έτσι θα αναγνωρίσεις τους  Φόβους του, τα άγχη του, τις ανησυχίες του.  θα τον κατανοήσεις και θα αποφευχθούν οι παρεξηγήσεις. μπορεί να μην συμφωνείς με τις σκέψεις και τα αισθήματα του, η προσοχή στα λεγόμενα του θα δημιουργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ σας, που θα σας οδηγήσει στη λύση του όποιου προβλήματος.

  ΑΝΑΓΝΏΡΙΣΕ ΤΟ ΛΆΘΟΣ ΣΟΥ

Αν έκανες λάθος, παραδέξου το, δεν είναι κακό. Κανείς δεν τέλειος. Όλοι κάνουν λάθη. Η ομολογία των λαθών μας αναγνωρίζεται και επηρεάζει θετικά το εργασιακό κλίμα. 

ΆΛΛΟ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ , ΆΛΛΟ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ

Αυτά τα δύο είναι διαφορετικά μεταξύ τους και φρόντισε να μην τα μπερδεύεις. H προσωπική άποψη σου για έναν συνάδελφο καλό είναι να μην επηρεάζει την συνεργασία σας. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Αν δεν συμπαθείς κάποιον προσωπικά, δεν σημαίνει ότι αυτός δεν είναι ένας σωστός επαγγελματίας, με τον οποίο μπορείς να έχεις μια άγαστη συνεργασία.

ΧΙΟΎΜΟΡ

Ένα πραγματικό όπλο στην διάθεση του εργαζόμενου. Πολλές φορές το χιούμορ βοηθά να αποφορτιστεί η ατμόσφαιρα και να λυθούν ευκολότερα και γρηγορότερα τα προβλήματα.
Προσοχή όμως με μέτρο. Χιούμορ δεν σημαίνει διακωμωδώ τους πάντες και τα πάντα.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ

Οι αντιπαραθέσεις και οι συγκρούσεις δεν λύνονται εύκολα και με μία μόνο αντιπαράθεση απόψεων. Είναι  σημαντικό να υπάρχουν ευκαιρίες για επαναπροσεγγίσεις και επανατοποθετήσεις σε διάφορα επίπεδα. Πολλές φορές παρατηρούμε ότι το πρόβλημα δεν λύνεται η λύνεται εν μέρει. Η καλοπροαίρετη διάθεση και η συνεχής προσπάθεια σταδιακά θα οδηγήσουν στη λύση.

Ντόρα Μίνου Κλινική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
Πηγή: Eφημερίδα Skywαlker 
Eκδόσης Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017












Δεν υπάρχουν σχόλια: