Σελίδες

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ο καιρός

Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

Ἡ γλαῦξ ἐξακολουθεῖ νά ἵπταται!


Πέρασαν εννέα μέρες από το τραγικό δυστύχημα με το ΑΗ-64DHA του 2ου ΤΕΕΠ στο αεροδρόμιο των Μεγάρων που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο μελών του πληρώματος. Δυστυχώς είχαμε την συνηθισμένη αντιμετώπιση του θέματος από τα ΜΜΕ και μάλιστα από διαπιστευμένους στρατιωτικούς συντάκτες που υποτίθεται κάτι γνωρίζουν περισσότερο σχετικά με τα στρατιωτικά θέματα από τον συνηθισμένο μαρκουτσοφόρο και οι οποίοι έβγαλαν πόρισμα πριν από την επιτροπή διερεύνησης χρησιμοποιώντας τις μαντικές ικανότητες του τηλεφώνου τους. Και μετά από δύο μέρες το θέμα ξεχάστηκε, όπως γίνεται συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό όμως δεν είναι το θέμα μας. Το σημαντικό εκτός από την απώλεια δύο ικανότατων στελεχών του ΕΣ, του Τχη (ΑΣ) Ανδρέα Δερμάρη και του Αλχία (ΑΣ) Κωνσταντίνου Γκιώκα, είναι ότι η Ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει με απίστευτη επιπολαιότητα θέματα που άπτονται όχι μόνο της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ΕΔ αλλά και της ασφάλειας πτήσεων.

Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Και στην ΠΑ έχουν παρατηρηθεί αντίστοιχα φαινόμενα τα τελευταία χρόνια, χωρίς κάποιο σημάδι αλλαγής της κατάστασης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση της δεύτερης παρτίδας των επιθετικών ελικοπτέρων Απάτσι, τα οποία εντάχθηκαν επίσημα στην δύναμη του ΕΣ τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από καθυστέρηση σχεδόν 3 των, ύστερα από προβλήματα οικονομικής και όχι μόνο φύσεως, έγινε κάτι που συμβαίνει συχνά τα τελευταία χρόνια σε προμήθειες πτητικού υλικού. Διακόπτεται η τεχνική υποστήριξη από την κατασκευάστρια εταιρία αποσύρονται οι 3 Αμερικανοί Τεχνικοί/Εκπαιδευτές και κυρίως διακόπτεται το follow on support, η ροή των ανταλλακτικών δηλαδή. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στις διαθεσιμότητες των πτητικών μέσων αλλά και στην ασφάλεια πτήσεων μιας και συνεπάγεται διακοπή της εκπαίδευσης των τεχνικών, όσων δεν έχουν παραιτηθεί ακόμη δηλαδή, λιγότερες ώρες για εκπαίδευση στον αέρα και πιθανόν άλλες πιο σοβαρές συνέπειες σε περίπτωση που δεν γίνει έγκαιρη αντικατάσταση κρίσιμων υλικών στο σκάφος.



Ο Τχης (ΑΣ) Ανδρέας Δερμάρης στα χειριστήρια ενός ΑΗ-64DΗΑ του 2ου ΤΕΕΠ. Φωτογραφία κατόπιν αδείας του Ιωάννη Λέκκα, eagleaviation.gr


Οι πολιτικοί μας ίσως συγχέουν τα α/φη και τα Ε/Π με τις κρατικές τους λιμουζίνες, όπου μπορεί να βάλουν π. χ. απλό ορυκτέλαιο αγορασμένο από το σούπερ μάρκετ, ή να καθυστερήσουν ένα σέρβις για 5 ή 10 χιλιάδες χλμ. προκειμένου να κάνουν οικονομία. Το πολύ πολύ να χρεώσουν στον φορολογούμενο μερικές εκατοντάδες € στο επόμενο σέρβις. Στα πτητικά μέσα περιθώρια για τέτοιες αλχημείες δεν υπάρχουν! Ζωές πετάνε και τα ιπτάμενα μέσα κοστίζουν δεκάδες εκατομμύρια το καθένα. Η ΓΔΑΕΕ και το ΥΕΘΑ έχουν το ελεύθερο να διακόπτουν όποτε θέλουν εκπαίδευση και ροή ανταλλακτικών; Με ποιά κριτήρια; Ποιόν έλεγχο; Προηγήθηκε σχετική μελέτη πριν ληφθεί η απόφαση; Άραγε ο Εισαγγελέας του Στρατοδικείου που διενεργεί την προανάκριση, θα καλέσει τους υπεύθυνους για την μη ανανέωση της συμφωνίας και θα εξετάσει εάν τίθεται θέμα ασφάλειας πτήσεων; Θα καλέσει όχι μόνο τους ιεραρχικά υπεύθυνους στρατιωτικούς αλλά και τους υπεύθυνους πολιτικά από την ΓΔΑΕΕ και το ΥΕΘΑ; Να ελπίζουμε πως δε θα κουκουλωθούν οι τυχόν ευθύνες τους αυτή την φορά; Θα ερευνηθεί πόσοι τεχνικοί έχουν μείνει στα Μέγαρα μετά τις αθρόες παραιτήσεις των τελευταίων εβδομάδων λόγω ασφαλιστικού και αν βγαίνουν οι υπηρεσίες και τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας; Ή μήπως χρειάζεται να αναφερθούμε σε συγκεκριμένους αριθμούς για να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι; Θα ερευνηθεί ποιός και με ποιό σκεπτικό έκοψε την εκπαίδευση στον εξομοιωτή πτήσεων στην Αμερική για λόγους οικονομίας νομίζοντας πιθανόν ότι πρόκειται για τουρισμό; Όχι, ο εξομοιωτής γλυτώνει χρήματα σε καύσιμα, ανθρωποώρες και προσφέρει υψηλότατο επίπεδο εκπαίδευσης και μακροχρόνια συμφέρει όχι μόνο οικονομικά αλλά και από πλευράς ασφάλειας πτήσεων, να τον χρησιμοποιούμε. Στην κοντόφθαλμη λογική ορισμένων μανδαρίνων, αυτά είναι ψιλά γράμματα.

Το 2ο αλλά και το 1ο ΤΕΕΠ θα εξακολουθούν να πετάνε, κυρίως στις εσχατιές του Αιγαίου, περιμένοντας να υποδεχτούν όποιον θέλει να δοκιμάσει να επιχειρήσει απόβαση σε Ελληνικό νησί, παρά τις όποιες παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας. Όπως ήταν τα ΑΗ-64Α παρόντα και στο βράδυ των Ιμίων, αλλά ακόμα περιμένουν την διαταγή για απογείωση. Και ο Ανδρέας με τον Κωνσταντίνο θα κοιτάνε από ψηλά όταν θα πλησιάζουν τα αποβατικά πριν γίνουν πυροτεχνήματα.

"http://www.enkripto.com/2010/08/blog-post_14.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: